Joia Înțeleaptă: Cum sa fii PROfesionist cu un coleg Neprofesionist?

Din colecția “colegi de coșmar” abordăm situația în care avem de făcut și munca colegului care nu poate sau nu dorește să-și facă treaba bine la job. Voi ce ați făcut sau ce ați face dacă vi se întâmplă asta?

Cum să fii profesionist cu un coleg neprofesionist

Când lucrezi alături de cineva pentru care job-ul este doar o rutină plictisitoare, munca ta și chiar cariera îți pot fi afectate. Ce poți face cu un astfel de coleg? Cât de mult sprijin ar trebui să-i oferi unei astfel de persoane? Cum îți poți proteja reputația atunci când ești asociat cu un astfel de coleg?

Ce spun experții?

Să ai un coleg care face greșeli, care ratează deadline-urile sau este pur și simplu leneș nu este deloc neobișnuit, spune Judith White, profesor de administrare a afacerilor la Universitatea Illinois.

„Am un coleg care nu își face treaba și trebuie să fac eu și munca lui.”

Totuși, chiar dacă este o situație foarte frecventă, nu înseamnă că este foarte simplu de rezolvat. Atunci când munca ta are de suferit din cauza comportamentului colegului tău, trebuie să acționezi. Nu trebuie „să strângeți din dinți” și să așteptați și să sperați că se va întâmpla ceva.

Iată câteva idei despre cum să gestionați o astfel de situație:

Pune un diagnostic situației

Pentru început, trebuie să evaluați situația pentru a identifica problema și principala cauză a acesteia. Încearcă să privești imaginea de ansamblu și răspunde-ți la următoarele întrebări:

  • De ce colegul tău nu își face treaba?
  • Nu are abilitățile și cunoștințele necesare pentru a lucra bine?
  • Au văzut și alții că este o problemă slaba performanță a colegului tău?
  • Care este impactul pe care-l provoacă?
  • Este o situație nouă sau se întâmplă de mai mult timp? Dacă persistă de ceva timp, deja se poate spune că s-a stabilit un model și este mai greu de gestionat. Dar dacă persoana este relativ nouă în companie, este mai simplu.

Răspunzând la aceste întrebări, îți vei da seama cum să abordezi problema. Amintește-ți însă că nu-ți poți schimba colegul, dar poți face ceva pentru a schimba situația.

Fii introspectiv

Este bine să reflectezi și asupra propriului comportament și să nu cazi pradă unei erori fundamentale: Când ne descurcăm bine, asta se datorează calităților noastre unice; când ne încurcăm, cauza sunt niște forțe negative necontrolate; iar când este vorba de altcineva, considerăm că este exact invers, credem contrariul.

Gândește-te, de asemenea, și cum să abordezi discuția cu colegul și cum te-ar putea el percepe. Este posibil ca el să te vadă ca o amenințare. Chiar dacă fără intenție, acțiunile tale îi pot transmite că „tu ești mai inteligent, mai rapid, mai energic sau că abilitățile tale sunt mult mai potrivite pentru companie”. Dacă este așa, trebuie să depui efort – timp și energie – pentru a îmbunătăți relația: „Eu am experiență în domeniul X, tu ai expertiză în domeniul Y, deci ne completăm reciproc; Avem multe de învățat unul de la celălalt”. Mesajul trebuie să fie simplu și direct: „Împreună putem să ne facem treaba mult mai eficient”.

Vorbește cu colegul

Dacă ești într-o relație cât de cât bună cu colegul în cauză, întreabă-l direct dacă este ceva ce îi perturbă munca. Ai putea afla, de exemplu, că are probleme cu copilul, că mama lui este bolnavă sau trece printr-un divorț dureros. În acest caz, ai toate motivele să crezi că situația se va schimba în viitor.

Arată compasiune și oferă-ți ajutorul, în acest caz. Nu este nimic rău să îți ajuți un coleg, cu condiția să existe reciprocitate.

Începe să-l acoperi!

Nu validați neprofesionalismul! Bineînțeles că este bine să ajuți alți oameni, dar să acoperi greșelile altora sau lipsa de performanță nu este sustenabil. O astfel de situație poate deveni toxică atât pentru tine, cât și pentru restul echipei tale.

TO DO

  • Gândește-te ce poți face pentru a schimba situația.
  • Ia în considerare modificări în relația cu colegul și integrarea unor persoane noi în echipă.
  • Cultivarea relațiilor cu persoane noi îți pot face job-ul mult mai plăcut.

NOT TO DO

  • Nu-ți neglija rolul în această situație. Întreabă-te care este părerea colegului tău despre tine.
  • Acoperind în mod constant neperformanța poate fi toxic pentru cariera ta.

Dacă situația aceasta nu se îmbunătățește, deși ai încercat numeroase strategii, nu ezita să mergi mai departe.

#coleg #job #profesionalism #profesionist #neprofesionist #sprijin #asociat #gestionat #model #efort #mesaj #împreună #eficient #viitor #ajutor #reciproc #sustenabil #performanță #performer