Î ntr-o eră, în care tehnologiile par a fi pilonul de siguranță a dezvoltării durabile, munca pentru și cu oameni, devine o misiune din ce în ce mai delicată. Totuși, succesul se ascunde în spatele unei gândiri strategice și aproape de realitatea umană.
În cadrul unei organizații, un HR Business Partner (HRBP) este acel motor de gândire și căutare a perspectivelor eficiente. Rolul său este de a se asigura că resursele umane sunt gestionate într-un mod eficace și productiv. HRBP-ul colaborează cu managerii de linie pentru a înțelege nevoile lor și pentru a dezvolta soluții care să le satisfacă cerințele. Așadar, el devine un intermediator între angajați și conducere.
Se pare că acest concept este cunoscut de multă vreme, însă ca termen, utilizat recent. În ultimii ani, această funcție a devenit din ce în ce mai răspândită, însă nu există încă un traseu de carieră, pentru a ajunge în această poziție. În general, este o funcție a departamentul de resurse umane și presupune experiență notabilă în domeniu, inclusiv recrutare, dezvoltare de personal, compensații și beneficii, relații cu angajații și planificare strategică. Cât despre competențe, trebuie să aibă abilități de comunicare și de colaborare, pentru a putea stabili relații între ceilalți colegi de breaslă. Este important să fie un bun ascultător și să fie capabil să ofere feedback constructiv, astfel încât să poată ajuta la îmbunătățirea proceselor și a culturii organizaționale. O muncă de câțiva ani în departamentul de resurse umane, poate fi un bun pas care să ofere o perspectivă amplă și o înțelegere aprofundată a domeniului.
“Rolul HR Business Partner este de a se asigura că resursele umane sunt gestionate într-un mod eficace și productiv.”
– N. Popa
Importanța unui astfel de specialist într-o companie devine din ce în ce mai accentuată, întrucât pentru a face față tuturor cerințelor este nevoie de un om care să relaționeze eficient cu oameni. În acest sens, HRBP-ul poate fi considerat un facilitatoral performanței prin oameni. Dezvoltarea politicilor și îmbunătățirea practicilor de lucru, care încurajează dezvoltarea competențelor, creșterea performanței și randamentul pe care îl au angajații, este consecința unei munci de calitate a unui HR Business Partner.